FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj     
Regulamin strzelanek organizowanych przez PSA

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.fubar.fora.pl Strona Główna :: Strzelanki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Laokoon
Admin



Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:59, 15 Maj 2010    Temat postu: Regulamin strzelanek organizowanych przez PSA

Regulamin strzelanek organizowanych przez Podlaską Społeczność Airsoft:

Cytat:
Regulamin Podlaskiej Społeczności AirSoft:

Preambuła
Niniejszy zbiór powstał w celu ujednolicenia podstawowych zasad airsoft, funkcjonujących w Podlaskiej Społeczności AirSoft. Zbiór ten nie pozostaje w sprzeczności z prawem powszechnym i jest prawu powszechnemu podporządkowany. Zbiór powstał na potrzeby społeczności i organizowanych przez nią walk airsoft. Nie oznacza to, że nie może być wykorzystywany poza nią.

Zbiór ten stanowi nakreślenie i zgromadzenie w formie jednego dokumentu zasad powszechnie dotąd stosowanych, jako, że airsoft'em zajmują się wyłącznie ludzie uczciwi, przestrzegający zasad fair play, którym przyświeca idea wspólnej, dobrej zabawy z uwzględnieniem wszystkich zasad bezpieczeństwa i dla których nie jest podstawowym celem osiągnięcie zwycięstwa za wszelką cenę oraz uzyskanie jak największej ilości trafień, czy też wykazanie w jakikolwiek inny sposób wyższości nad innymi miłośnikami airsoft. Zebranie zasad airsoft w formie jednolitego dokumentu, ułatwi ich konsekwentne przestrzeganie.

Airsoft jest także źródłem pozyskiwania nowych znajomych i przyjaciół. Służy także umacnianiu wzajemnej życzliwości w poczuciu równości wszystkich miłośników. W airsoft nie ma miejsca na okazywanie jakichkolwiek niechęci wynikających z przynależności narodowych, kulturowych, religijnych, politycznych i rasowych. Niedopuszczalnym jest zatem wykorzystywanie airsoft do głoszenia czy prezentowania jakichkolwiek niechęci wobec jakiejkolwiek grupy jego miłośników.



Część ogólna

Podstawowe pojęcia

Airsoft - jest to zabawa polegająca na prowadzeniu walk airsoft, przy wykorzystaniu broni ASG. Airsoft łączy się z hobby związanym z posiadaniem jednej lub więcej sztuk broni ASG, umundurowania i oporządzenia oraz z uczestnictwem w spotkaniach i walkach airsoft.

Sesje airsoft - są to spotkania maniaków airsoft, podczas których organizowane są walki airsoft. Termin dotyczy ogółem częsci bojowej i ewentualnych przerw w czasie rozgrywki.

Walki airsoft - są to części sesji airsoft, w których dwie lub więcej grupy toczy pomiędzy sobą symulowane walki, które mogą być oparte na scenariuszach, używając przy tym broni ASG i amunicji ASG.

Broń ASG - są to repliki wszelkiej broni palnej, wykonane z dowolnego materiału, w skali 1:1 lub innej, miotające amunicję ASG za pomocą słupa sprężonego powietrza lub specjalnego gazu przeznaczonego do zasilania broni ASG.

Broń ASG może być powtarzalna, samopowtarzalna oraz automatyczna.

Amunicja ASG - są to kulki z tworzywa sztucznego o średnicy 6 mm, przystosowane do wystrzeliwania z broni ASG.

Gracz airsoft - jest to osoba, która uczestniczy w walkach airsoft, podczas których posiada broń ASG oraz respektuje podstawowe zasady obowiązujące w airsoft.

Teren walk airsoft - jest to ściśle określony teren, na którym toczą się walki airsoft. Teren powinien być, w miarę możliwości, oznaczony i zabezpieczony przed wejściem na niego osób postronnych. Prowadzenie walk na określonym terenie powinno być uzgodnione z jego właścicielem lub zarządcą. O prowadzeniu walk airsoft na określonym terenie powinny być powiadomione właściwe służby porządkowe.

Strefa bezpieczeństwa - miejsce wydzielone na terenie walk airsoft, gdzie zbierają się wyeliminowani gracze, bądź inne osoby nie uczestniczące w walce. W strefie bezpieczeństwa obowiązuje całkowity i bezwzględny zakaz strzelania z broni ASG.



Część szczegółowa

I. Zasady bezpieczeństwa

Środki ochrony oczu:

1. Arrow • Wszyscy gracze airsoft dokładają najwyższej staranności, by spotkania i walki airsoft były pozbawione jakichkolwiek zagrożeń dla życia i zdrowia uczestników oraz osób postronnych.

2. Arrow • Każdy gracz airsoft zobowiązany jest posiadać w trakcie walk airsoft środki ochrony oczu, jako organu najbardziej narażonego na uszkodzenia. Środki ochrony oczu powinny być wytrzymałe na postrzał z amunicji ASG z bliskiej odległości, ze wszelkiego typu broni ASG.

3. Arrow • Każdy gracz airsoft, w przypadku wątpliwości dotyczących skuteczności stosowanych środków ochrony oczu, zobowiązany jest do przeprowadzenia testu wytrzymałości, polegającego na oddaniu strzału / serii strzałów, do mającego mieć zastosowanie środka ochrony, z bliskiej odległości, z najmocniejszej, dostępnej broni ASG. W szczególności dotyczy to środków ochrony oczu, których przeznaczenie jest inne niż do airsoft.

4. Arrow • Środki ochrony oczu muszą być założone przez uczestnika airsoft przez cały czas trwania walk airsoft. Zdjęcie środków ochrony może nastąpić wyłącznie w strefie bezpieczeństwa.

5. Arrow • Gracz airsoft, który zdejmie środki ochrony oczu poza strefą bezpieczeństwa, może być upomniany przez każdego z pozostałych graczy. Nie zastosowanie się do upomnienia bądź ponowne upomnienie, stanowi podstawę do wykluczenia tego gracza z dalszych walk airsoft.


Bezpieczne obchodzenie się z replikami ASG podczas spotkań airsoft

1. Arrow • Podczas spotkań airsoft lecz poza trwaniem walk, repliki ASG powinny być zabezpieczone, komory lufy puste a magazynki wyjęte. Wyjątek stanowi okres trwania walk airsoft oraz kalibrowanie i przestrzeliwywanie replik.

2. Arrow • Kalibrowanie i przestrzeliwywanie replik ASG powinno odbywać się z zachowaniem największej ostrożności i zasad bezpieczeństwa, z dala od osób mogących być zagrożonymi postrzeleniem.

3. Arrow • W strefie bezpieczeństwa obowiązuje całkowity i bezwzględny zakaz strzelania z broni ASG

4. Arrow • Niedopuszczalne jest gestykulowanie oraz celowanie repliką ASG w inne osoby poza walkami airsoft (np. w przerwach). Zaleca się też trzymanie palca z dala od spustu repliki.

5. Arrow • Jeśli podczas wymiany ognia w pobliżu pojawią się cywile (osoby, nie biorące udziału w strzelaniu), sygnalizujemy to i przerywamy walkę.

6. Arrow • Zabronione jest prowadzenie ostrzału "zza winkla", wystawiając samą replikę.

Spożywanie alkoholu i zażywanie środków odurzających

1. Arrow • W trakcie trwania walk airsoft obowiązuje bezwzględny zakaz spożywania alkoholu oraz zażywania środków odurzających.

2. Arrow • Spożywanie alkoholu jest dopuszczalne wyłącznie po ogłoszonym zakończeniu wszystkich walk airsoft.

3. Arrow • Uczestnik walk airsoft, spożywający w trakcie ich trwania alkohol lub używa środków odurzających, może być natychmiast i nieodwołalnie wykluczony ze wszystkich walk airsoft.


Zabezpieczenie terenu walk airsoft pod względem materialnym:

1. Arrow • Teren walk airsoft, przed jego wykorzystaniem, powinien być sprawdzony pod względem bezpieczeństwa przez organizatora walk.

2. Arrow • Szczególnemu sprawdzeniu winny podlegać następujące elementy:
- istnienie ukrytych dziur, jarów, załomów mogących stanowić zagrożenie dla uczestników,
- istnienie przedmiotów (wystające pręty, potłuczone szkło itp.) mogących stanowić zagrożenie dla uczestników,
- dostępność terenu dla osób trzecich, co może stanowić zagrożenie bezpieczeństwa tychże osób,
- miejsca stanowiące jakiekolwiek zagrożenie, winny być oznaczone, w miarę możliwości, w widoczny sposób,


Zabezpieczenie terenu walk airsoft pod względem formalnym:

1. Arrow • uczestnicy lub organizator walk airsoft sprawdza czyją własność stanowi teren tychże walk, lub pod czyim znajduje się zarządem i uzgadnia możliwość prowadzenia tam walk,

2. Arrow • dodatkowo, o walkach airsoft można powiadomić właściwe służby porządkowe (policja, straż leśna itp.), informując przy tym, na czym te walki polegają. Zalecane jest to zwłaszcza przy większych imprezach.


Inne środki ochrony i bezpieczeństwa:

1. Arrow • Na miejscu walk airsoft powinna znajdować się apteczka pierwszej pomocy. W przypadku walk airsoft, gdzie organizator jest określony, obowiązek zapewnienia apteczki pierwszej pomocy spoczywa na organizatorze.

2. Arrow • Dodatkowo na miejscu walk airsoft powinien znajdować się jakikolwiek środek łączności zewnętrznej (np. telefon komórkowy) dla możliwości wezwania pomocy w przypadku zaistnienia wypadku. W przypadku walk airsoft, gdzie organizator jest określony, obowiązek zapewnienia środków łączności zewnętrznej spoczywa na organizatorze.


Wszelkie inne środki ochrony, takie jak: hełmy, kaski, kominiarki, nałokietniki, nakolanniki, rękawice ochronne, ochraniacze na zęby, są zalecane do stosowania. Ich używanie leży w gestii uczestnika.


II. Zasady związane z zachowaniem porządku publicznego oraz obowiązujących norm prawnych

1. Arrow • Noszenie broni ASG w miejscach publicznych powinno odbywać się z użyciem pokrowców, opakowań lub w inny sposób, zabezpieczający broń ASG przed widokiem publicznym.

2. Arrow • Wydobywanie, strzelanie, celowanie lub jakiekolwiek inne użycie broni ASG w miejscu publicznym może być uznane za naruszanie zasad airsoft i powodować wykluczenie dopuszczającego się tego gracza airsoft ze wszelkich spotkań i walk airsoft.

3. Arrow • Noszenie mundurów i oporządzenia używanego w airsoft w miejscach publicznych jest dozwolone, za wyjątkiem przypadków, gdy pozostaje to w sprzeczności z prawem powszechnie obowiązującym ( mundury i wyposażenie, a także symbole i oznaczenia, zastrzeżone dla określonych formacji, takich jak: wojsko, policja itp.).


III. Zasady używania broni białej w ASG

1. Arrow • Broń biała (noże, sztylety, bagnety) może stanowić część umundurowania lub wyposażenia gracza airsoft.

2. Arrow • Zabronione jest używanie broni białej podczas walk airsoft, poprzez jej dobywanie w jakimkolwiek celu. Uczestnik, który dobywa broni białej podczas walk airsoft może być natychmiast i w sposób nieodwołalny wykluczony z dalszych walk airsoft.

3. Arrow • Dobywanie broni białej może nastąpić wyłącznie w strefie bezpieczeństwa i wyłącznie w sposób nie zagrażający życiu i zdrowiu uczestników.

4. Arrow • Niedopuszczalne jest stosowanie replik broni białej do prowadzenia walk airsoftowych, za wyjątkiem zapisu punktu 5.

5. Arrow • W wyjątkowych przypadkach, organizator walk airsoft może dopuścić używanie replik broni białej o przeznaczeniu treningowym (gumowe noże). Na organizatorze spoczywa odpowiedzialność poinformowania o powyższym fakcie wszystkich uczestników. Używanie określonych przez organizatora replik broni białej powinno się odbywać w sposób kontrolowany, wykluczający możliwość zaistnienia nieszczęśliwego wypadku.


IV. Zasady ograniczeń mocowych oraz używania środków pirotechnicznych lub środków pozoracji pola walki

1. Arrow • Do walk airsoft dopuszczone są kulki o masie nie przekraczającej 0,33 g.

2. Arrow • Moc replik i kontrola prowadzenie ognia:

2.1. Przy replikach o mocy powyżej 450 fps można strzelać tylko ogniem pojedynczym.

2.2. Z repliki o mocy powyżej 350 fps nie wolno strzelać w budynkach.

2.3. Maksymalna moc repliki podczas gry to 550 fps.

2.4. Wszystkie prędkości dotyczą pomiarów na kulkach 0,2 grama.

2.5. Nie wolno korzystać z kulek metalowych, metalizowanych oraz o wadze powyżej 0,36 grama, oraz kulek BBB Max 0.27g firmy Bioval.

2.6. Na dystansach bliskich nie strzelamy z replik, których prędkość wylotowa na kulkach 0.20 wynosi powyżej 450 fps'ów. Bliski dystans to umowna odległość poniżej 15m a na strzelcu spoczywa wyłączna odpowiedzialność za bezpieczne postrzelenie innego maniaka.

2.7. Prowadzenie ognia w kierunku zabudowań z odległości poniżej 15 metrów zabronione jest przy użyciu repliki o mocy przekraczającej 450 fps.

2.8. Zabronione jest prowadzenie ognia poprzez wystawianie samej broni zza elementów zabudowań, umocnień lub innych przeszkód terenowych, w szczególności narożników budynków.

2.9. W sytuacjach gdy istnieje przypuszczenie, iż pomimo zachowania powyżej opisanych granic co do odległości i mocy replik, prowadzenie ognia mogło by spowodować szkody na osobie współuczestniczącej w rozgrywkach bądź narazić ją na uszkodzenia ciała, należy powstrzymać się od prowadzenia ognia.



3. Arrow • Używanie środków pirotechnicznych lub środków pozoracji pola walki jest niedopuszczalne w walkach airsoft, za wyjątkiem zapisu punktu 4.

4. Arrow • W wyjątkowych przypadkach, organizator walk airsoft może dopuścić używanie środków pirotechnicznych lub środków pozoracji pola walki. Na organizatorze spoczywa odpowiedzialność poinformowania o powyższym fakcie wszystkich uczestników. Używanie środków pirotechnicznych lub środków pozoracji pola walki powinno się odbywać w sposób kontrolowany, wykluczający możliwość zaistnienia nieszczęśliwego wypadku.

5. Arrow • Granaty ASG:

5.1. W grach dozwolone do użytku są granaty ASG dostępne w sklepach (GR-2) bądź wykonane samemu na bazie petard K206 (teren otwarty) i K204 (budynki).

5.2. Jako środek rażący w granatach dopuszczone są kulki BB oraz groch pełnoziarnisty (połówki grochu są niedopuszczalne). Do produkcji "granatów i ich obudów zabrania się stosowania jakichkolwiek przedmiotów metalowych, ceramicznych itp.

5.3. Jedyne dopuszczalne petardy do stosowania jako środek nośny w granatach to: K0204 (Tropic) (SuperPower) oraz K0206 (Tropic) (SuperPower)

5.4. Przed rzuceniem granatem osoba rzucająca ma obowiązek poinformować o tym głośnym krzykiem "granat" (ew. dopuszczalne są także inne wersje językowe tego słowa)

5.5. Zabronione jest miotanie "granatem" bezpośrednio w innego gracza.

5.6. Jednocześnie zakazane jest używanie petard SP1001 "korsarek" do produkcji granatów ASG z tego powodu, że ostatnio zrobiły się jeszcze silniejsze przez co zagrażają zdrowiu "maniakom ASG".

5.7. Do rozgrywek w budynkach zalecamy używania zatyczek do uszu (tj. "korków" itp.) bądź dedykowanych ochronników słuchu.



6. Arrow • Dopuszczone jest używanie petard K0204 (Tropic) (SuperPower) i granatów ASG GH-2, dalej zwanych granatami hukowymi.

6.1. Zakazane jest miotanie granatami hukowymi bezpośrednio w przeciwnika.

6.2. Granatów hukowych należy używać jako środka pozoracji pola walki.

6.3 Niedopuszczalne jest używanie granatów hukowych w formie środka prowadzenia walki samego w sobie.



7. Arrow • Świece dymne są dopuszczone do rozgrywek ASG jako element pozoracji pola walki.

7.1. Do gry dopuszczone są jedynie świece kupione w fachowych sklepach z pirotechniką.

7.2. Świece dymne własnej roboty są zabronione. Jedynym wyjątkiem jest decyzja organizatora strzelania bazująca na uprzednim przetestowaniu produktu danego uczestnika strzelania i tylko wtedy.

7.3. Obowiązkiem osoby rzucającej jest upewnienie się, że świeca dymna nie spowoduje pożaru i nadzorowanie procesu wypalania się świecy.

7.4. Zabronione jest miotanie świecą dymną bezpośrednio w innego gracza.




V. Zasady uznawania trafień, zachowania się trafionych

1. Arrow • Trafienie w każdą część ciała, uznaje się jako wyeliminowanie trafionego z dalszej walki airsoft. W miarę możliwości, należy strzelać w tułów.

2. Arrow • Trafiony uczestnik sygnalizuje fakt trafienia poprzez wyjęcie czerwonej szmatki i uniesienie jej do góry (szmatkę mogą zastąpić inne podobne elementy jak np. czapka). Dodatkowym sygnałem może być okrzyk "dostałem".

3. Arrow • Dobrym zwyczajem uznawane jest pominięcie okrzyku w sytuacjach, kiedy takie zachowanie może ujawnić skryte działanie osoby, która oddała celny strzał.

4. Arrow • Trafiony gracz pozostaje w miejscu trafienia. Trafiony gracz przyjmuje taką pozycję, by fakt jego wyeliminowania był oczywisty oraz by jego pozycja nie utrudniała walk airsoft pozostałym uczestnikom. Trafiony gracz może przemieścić się do strefy bezpieczeństwa dopiero wówczas, gdy w rejonie, gdzie został trafiony, nie toczą się już żadne działania, a przejście do strefy bezpieczeństwa nie będzie odbywało się przez rejon innych działań.

5. Arrow • Trafiony gracz szczególnie dba o to, by nie przeszkadzać lub nie utrudniać walk airsoft innym uczestnikom.

6. Arrow • Nie przyznawanie się do otrzymanych trafień jest naruszeniem podstawowego kanonu, na jakim opiera się airsoft - kanonu uczciwości. Gracz airsoft, który uporczywie i w sposób ewidentny unika przyznawania się do otrzymanych trafień, nie jest mile widziany w środowisku airsoft. W związku z tym może zostać wykluczony z udziału we wszelkich walkach, spotkaniach i imprezach airsoft.

7. Arrow • Trafiony uczestnik od chwili zasygnalizowania trafienia, zachowuje pełne milczenie. Nie jest dopuszczalne porozumiewanie się w sposób bezpośredni, przy użyciu środków łączności, ani w żaden inny sposób, z pozostałymi uczestnikami, zarówno biorącymi udział w dalszych walkach airsoft, jak i uczestnikami, którzy zostali także trafieni. Zakaz porozumiewania się przestaje obowiązywać w strefie bezpieczeństwa, jednakże porozumiewanie się może następować wyłącznie z osobami znajdującymi się w tejże strefie.

8. Arrow • Trafiony uczestnik, od chwili zasygnalizowania trafienia, nie oddaje strzałów z żadnej broni ASG i w żadnym celu. Zakaz ten dotyczy również uczestników znajdujących się w strefie bezpieczeństwa. Możliwe jest tylko oddanie strzału kontrolnego bez magazynka w celu opróżnienia komory lufy z kulek BB.

9. Arrow • Szczególnie niedopuszczalne jest przekazywanie jakichkolwiek informacji pozostałym w walce uczestnikom. Przekroczenie tej zasady może spowodować natychmiastowe i bezwzględne wykluczenie gracza z dalszych walk airsoft.

10. Arrow • Trafienie w broń ASG używaną przez gracza uważa się, za wyeliminowanie tejże broni z dalszej walki airsoft.

11. Arrow • Gracz, którego broń została wyeliminowana, nie może strzelać z niej do końca starcia, w którym nastąpiło wyeliminowanie. Dopuszcza się możliwość korzystania z broni ASG posiadanej przez wyeliminowanego, innego uczestnika. Przejęcie broni ASG wyeliminowanego uczestnika może nastąpić wyłącznie w tym miejscu, w którym został on wyeliminowany.

12. Arrow • Wyczerpanie się amunicji ASG, nie skutkuje wyeliminowaniem gracza z walki airsoft. Gracz, któremu wyczerpała się amunicja, pozostaje nadal w walce.

13. Arrow • Organizator walk airsoft może ustalić inne zasady uznawania trafień. W przypadku braku ustalenia innych zasad uznaje się za obowiązujące, podane w niniejszym zbiorze.


VI. Zasady korzystania ze środków łączności

1. Arrow • Dopuszczalne jest korzystanie ze wszelkich środków łączności.

2. Arrow • Organizator walk airsoft może zastrzec na swój użytek określone przez siebie kanały. Nie mogą one być używane przez pozostałych uczestników.


VII. Zasady organizacji sesji airsoft

1. Arrow • Wszelkie sesje airsoft organizowane przez forum muszą pozostawać w zgodności z regulaminem społeczności AirSoftBiałystok. Organizator umyślnie niewywiązujący się z tej zasady może w najgorszym przypadku zostać wykluczonym ze społeczności.

2. Arrow • Organizatorem sesji airsoft może być każda osoba mająca pełne prawo uczestnictwa w rozgrywkach (Patrz: punkt VIII regulaminu – Sprawy Inne)

3. Arrow • Organizatorem sesji airsoft automatycznie staje się osoba, która założyła na forum temat dotyczący konkretnego spotkania.

4. Arrow • Status organizatora sesji airsoft można przekazać innej osobie za jej zgodą. Osoba, która przejmuje status organizatora ma obowiązek poinformować o tym w temacie na forum. Nowy organizator przejmuje wszystkie obowiązki związane z tym statusem.

5. Arrow • Organizator ma prawo legitymować osoby względem wieku gdy podejrzewa możliwość nieprzestrzegania regulaminu AirSoftBiałystok.
- jeśli osoba legitymowana nie spełnia warunków wiekowych zgodnych z regulaminem zostaje wykluczona z sesji airsoft.
- brak dokumentu potwierdzającego wiek gracza airsoft, osoba taka zostaje wykluczona z sesji airsoft.
- w przypadku osób w przedziale wiekowym 16-18 lat, brak pisemnej zgody rodziców na uczestnictwo w walkach airsoft skutkuje wykluczeniem z sesji airsoft. Wzór pisemnej zgody rodziców jest dostępny na forum w dziale 'Zasady', temat 'Wiek graczy'.

6. Arrow • Organizator jak i osoby uczestniczące w sesji airsoft powinni dołożyć wszelkich starań, aby zabawa odbywała się z zachowaniem zasad regulaminu, bezpieczeństwa i przyjaznej atmosfery.

7. Arrow • Organizator ma prawo zwrócić uwagę wszelkim osobom łamiącym regulamin lub niestosującym się do dodatkowych zasad. W przypadku, gdy powtarzające się upomnienia nie podziałają, organizator ma prawo usunąć daną osobę z odbywającej się sesji airsoft. Wszystko powinno odbywać się z zachowaniem rozsądku, decyzje powinny być uzasadniane a stosunki prywatne między organizatorem a uczestnikiem sesji airsoft nie powinny mieć żadnego wpływu na podejmowane decyzje.

8. Arrow • Wszyscy uczestnicy sesji airsoft są zobowiązani do bezwzględnego przestrzegania zasad ustalonych w regulaminie, pod rygorem usunięcia z imprezy bez zwrotu poniesionych kosztów.

9. Arrow • Organizator sesji airsoft ma prawo ostatecznej decyzji w sprawach organizacyjnych konkretnego spotkania.

10. Arrow • Osoby niezadowolone z podejmowanych działań i decyzji organizatora mogą poinformować o tym opiekunów społeczności. Lista opiekunów znajduje się w dziale forum 'Zasady', temat 'Opiekunowie społeczności'.


VIII. Sprawy inne

1. Arrow • Żaden gracz airsoft nie może być dyskryminowany z powodu rodzaju i typu posiadanej broni ASG, umundurowania i wyposażenia. Jednakże każdy gracz airsoft dba o to, by jego umundurowanie i wyposażenie nie odbiegało w rażący sposób od norm umundurowania i wyposażenia powszechnie uznanych i przestrzeganych w airsoft, a także od przyjętego przez organizatorów klimatu rozgrywki (w tym sensownosci scenariusza).

2. Arrow • Miłośnikiem i sympatykiem airsoft może być każda osoba, bez względu na wiek, płeć i rasę.

3. Arrow • W spotkaniach, walkach i imprezach airsoft mogą uczestniczyć osoby, które ukończyły 18 lat i posiadają pełną zdolność do czynności prawnych.

4. Arrow • W przypadkach szczególnych, w spotkaniach, walkach i imprezach airsoft mogą uczestniczyć osoby, które ukończyły 16 lat i posiadają pisemną zgodę rodziców / opiekunów, według ustalonego wzoru. Wzór dostępny jest w dziale forum 'Zasady', temat 'Wiek graczy'.

5. Arrow • Niedopuszczalne jest stosowanie wskaźników laserowy i tym podobnych urządzeń naprowadzających stanowiących zagrożenie dla oczu uczestników walk airsoft.


IX. Postanowienia końcowe

1. Arrow • Niniejszy zbiór zasad nie stanowi prawa w powszechnym rozumieniu.

2. Arrow • Stosowanie określonych w niniejszym zbiorze zasad, stanowi dbałość o jakość spotkań Podlaskiej Społeczności AirSoft, poszanowania dla całego środowiska airsoft, a także dla panujących w tym środowisku dobrych obyczajów. Z tego względu, zbiór niniejszy stanowi zbiór zasad obowiązujących w Podlaskiej Społeczności AirSoft.

3. Arrow • Niniejszy zbiór opracowany został na podstawie istniejących dotychczas i ogłoszonych zasad oraz na podstawie wypowiedzi wielu osób ze środowiska airsoft. Twórcy zaznaczają, iż dołożyli wszelkich starań, by ten zbiór zapewnił równe szanse dla wszystkich miłośników airsoft i pozwolił zapobiec wszelkim sporom i nieporozumieniom.






Opracowali:
Wraith

Fragmenty, forma i koncepcja zaczerpnięte między innymi z:
Regulamin AirSoftBialystok
[link widoczny dla zalogowanych]
Weekend-Warriors.pl
oraz inne źródła w sieci.


Całość zaczerpnięta ze strony [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Laokoon dnia Sob 15:51, 22 Maj 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Laokoon
Admin



Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:49, 22 Maj 2010    Temat postu:

BARDZO PROSZĘ O WPIS TUTAJ OSOBY, KTÓRE PRZECZYTAŁY POWYŻSZY REGULAMIN. PROSZĘ O WSTAWIENIE TAKIEGO TEKSTU + WŁASNY PODPIS, NICKIEM, IMIENIEM ORAZ NAZWISKIEM:

Cytat:
Oświadczam, że zapoznałem się z powyższym regulaminem, zobowiązuję się do przestrzegania go na spotkaniach Podlaskiej Społeczności Airsoft i jestem jedyną osobą odpowiedzialną za wszelkie jego naruszenia przez moją osobę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Laokoon dnia Sob 15:51, 22 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Laokoon
Admin



Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:51, 22 Maj 2010    Temat postu:

Oświadczam, że zapoznałem się z powyższym regulaminem, zobowiązuję się do przestrzegania go na spotkaniach Podlaskiej Społeczności Airsoft i jestem jedyną osobą odpowiedzialną za wszelkie jego naruszenia przez moją osobę.

Laokoon, Sebastian Olędzki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kmieciu4Ever
Kapral



Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:04, 22 Maj 2010    Temat postu:

Oświadczam, że z bólem zapoznałem się z kodeksem karnym, zobowiązuję się do przestrzegania jak największej liczby powyższych postulatów PSA (Podlaskie Społeczeństwo Alkoholików) i i pod wpływem substancji CH4O6 odpowiada za mnie jedynie mój adwokat bądź na skrytkę pocztową która jak nazwa wskazuje, owa skrytka jest gdzieś skryta

A teraz słowa przysięgi :
,,Przyjedź mamo na przysięgę ..."

Uroczyście z wszelakimi ceremoniałami ślubnymi, pogrzebowymi oraz urzędaskimi przysiegam miłość, wierność i brak dostępu do internetu
podpisany z uni/poni żeniem

von OberShturmannFuhrer Kmicic vor Never


taki joke na dzień dzisiejszy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kmieciu4Ever dnia Sob 18:19, 22 Maj 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Chomol
Kierownik Budowy



Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Sob 19:02, 22 Maj 2010    Temat postu:

Bez chujów proszę Wink
Oczywiscie w pelni zgadzam sie z regulaminem PSA i bede go przestrzegal.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rogal
Starszy szeregowy



Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 11:27, 23 Maj 2010    Temat postu:

Luz. ja też bede go przestrzegal o ile zapamietam wszystko:P
Oświadczam, że zapoznałem się z powyższym regulaminem, zobowiązuję się do przestrzegania go na spotkaniach Podlaskiej Społeczności Airsoft i jestem jedyną osobą odpowiedzialną za wszelkie jego naruszenia przez moją osobę.
(wlasny podpis - moze jesszcze odreczny?)
Rogal (imie i nazwisko i tak znacie)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kmieciu4Ever
Kapral



Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:35, 23 Maj 2010    Temat postu:

Ej no panowie nie przesadzajmy, przecież to nie jest jakaś umowa wiązana. To co tu piszecie w świetle prawa i tak jest gówno warte.
Może jeszcze zacznijmy składać śluby czystości, gdy już tak przysięgamy. co wy na to?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Laokoon
Admin



Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:30, 23 Maj 2010    Temat postu:

niniejszym oświadczam, ze to pierdole Very Happy byleście mieli pozwolenia od rodziców wg wzoru podanego na PSA (z numerem telefonu), nie strzelali z bliska i kretynizmów nie robili, i żeby potem nie było "czemu nie mówiłeś, że tak nie wolno?"

nawiasem mówiąc serio warto to przeczytać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.fubar.fora.pl Strona Główna :: Strzelanki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
     www.fubar.fora.pl: Fubar     
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group   c3s Theme © Zarron Media
Regulamin